Trykkbølgebehandling med SWISS DOLORCLAST

En effektiv behandling av kroniske senelidelser.

Sveitsisk kvalitetsteknologi har utviklet et helt nytt våpen mot skader og langvarige smerter i sener og leddbånd. Metoden kalles Trykkbølgebehandling eller rESWT(radial Shockwave Therapy) som det kalles på fagspråket. Det er et effektivt alternativ for pasienter med kroniske lidelser der man unngår bruk av kirurgiske inngrep, kortisonsprøyter eller bruk av medikamenter. Behandlingen er derfor uten bivirkninger.

Slik gjennomføres behandlingen:

Utstyret består av en kontrollenhet/kompressor der frekvens, trykk og antall trykkimpulser innstilles. En ”pistol/applikator” holdes mot huden på det skadede stedet. Behandlingen oppleves som en rekke små, høyfrekvente slag mot huden som trenger inn i vevet. En behandling kan bestå av 2-3000 fysiske slag/trykkbølger, og altså ikke strøm eller lydbølger. Behandlingen varer i noen få minutter og må gjentas 3 -5 ganger med ca en uke mellom hver gang.

Slik virker trykkbølgebehandlingen:

En kronisk lidelse er en skade som kroppens naturlige helingsmekanismer har sluttet å behandle selv. De høyfrekvente trykkbølgeslagene trenger ned og inn i det skadede vevet, og kroppen reagerer på dette med å øke blodsirkulasjonen og stoffskiftet rundt skadeområdet. Dette stimulerer kroppens egen evne til å reparere seg selv. Det er vanlig å oppleve umiddelbar smertelindring og dermed bedret bevegelse.

Trykkbølgebehandlingen retter seg mot følgende kjente diagnoser/lidelser:

Musearm

Tennisalbue

Golfalbue

Kalkskulder

Vondt i hoften

Runnes knee- vondt over kne

Jumpers knee- vondt under kne

Smerter i hælsenen/akilles

Belastningsskader under foten/hælspore

Skulderplager som kalkskulder

Du kan lese mer om behandlingsmetoden på www.trykkbølgebehandling.no